Fag

Et 10. skoleår skal give mening for dig. Derfor har du mulighed for at foretage nogle valg hos os. Dit skema vil være sammensat af forskellige fag. Nogle ligner dem du havde i grundskolen, mens andre på flere områder er helt anderledes.

Hver linje har sin egen opbygning af fag du skal vælge imellem. Nogle har I fælles - andre kun på linjen. Under hver linje kan du se hvad du skal have.

Linjerne er bygget af forskellige moduler fx. 3 obligatoriske fag, et linjefag, et sidefag, et valgfag og tilbudsfaget "Ja-Tak timer".

Flere af fagene har du sammen med andre unge fra dit linjevalg, fordi jeres faglighed kobles til jeres læringsforløb på ungdomsuddannelserne.

Vi sigter efter at skabe helhed og sammenhæng mellem det du lærer på 10. klasse og det du skal bruge på din linje på ungdomsuddannelserne. Du vil også opleve, at der er dele af pensum som I arbejder med på ungdomsuddannelserne. På den måde skulle du gerne opleve, at det du laver og lærer giver mening og hænger sammen.

Du modtager undervisning på 10. klasse niveau i fagene. Der er mulighed for at aflægge prøve på FP9 niveau, såfremt din 9. klasse ikke er bestået.