GYM10

GYM10 er for dig, der bygger videre på det senere.

På GYM10 møder du de 3 gymnasier samt EUX (erhvervsudd. med gymnasiefag).

GYM10 retter sig mod dig der drømmer om en gymnasial uddannelse. Du kan lide at lære, kan fordybe dig, er nysgerrig og videbegærlig. Du har lyst til at arbejde struktureret, øge dit faglige niveau og har gode studiekompetencer.

GYM10 er ikke brobygning, som du kender det fra. 9. klasse - det er faglig undervisning. Skoleåret er inddelt i flere fokusperioder, hvor din linjeundervisning foregår på gymnasierne. Her får du faglig undervisning af gymnasiets lærere, bliver introduceret til nogle af deres signaturfag og bliver stillet overfor nogle af de krav en 1. g elev vil møde.

Du vil møde mange forskellige fag i løbet fokusperioderne fx  bioteknologi, spansk, innovation, økonomi, engelsk og meget, meget mere.

Du vil møde: STX/HF - HTX - HHX + EUX Velfærd / Business / Teknisk

Derudover har du  mulighed for at komme i praktik. Vi tilrettelægger praktikforløbet sammen med dig, og du er selv med til at finde din praktikplads.

På GYM10 skal du have mindst 02 i dansk, engelsk og matematik fra folkeskolens FP9 prøve.

Mads fortæller om GYM10

Nesrin fortæller om GYM10