Kan du holde balancen?

Unge i dag oplever pres, præstationsforventninger, ensomhed midt i mellem andre, skilsmisser, svær sygdom, angst, udsathed på de sociale medier og meget andet, som skaber ubalance i deres liv.

Hos os har du en fast kontaktlærer som du altid kan regne med. Du vil også være en del af en kontaktgruppe, deltage i morgenmøder på din linje, vi laver sociale arrangementer og vi er din faste base for et år.

Men det er ikke altid nok. Derfor har vi en trivselsvejleder på skolen, som hjælper unge der har brug for det. Hun hedder Bettina. Det fine er, at hun er virkelig dygtig til at lære unge at håndtere de udfordringer de står midt i. Hun hjælper dig med ideer, strategier, træning og mod til at tage kontrollen over dit eget liv. At du kan ved egen kraft.

Men det er heller ikke altid nok. For nogle gange vælter verden, nogle gange sker der noget rundt om dig som presser dig max. Du er næsten voksen - men har stadig brug for en hjælpende hånd. Derfor har vi en socialrådgiver fra Skive Kommunes Ungeteam fast tilknyttet skolen. Hun hedder Sanne og hende kan man bestille en samtale hos. Så lytter hun, rådgiver dig, inviterer måske dine forældre med i snakken og prøver at hjælpe dig med at få ro på, og styr på tingene.

Unge i Skive Kommune der er i klemme eller falder ud af uddannelse har krav på en Kommunal Unge Indsats - den hjælper vi dig med at få.

Hos os står du aldrig alene!