MIX10

MIX10 når du er i tvivl!

Her skal du selv tage stilling til, hvordan du mixer dit 10. skoleår på linjerne, at finde din egen vej mod uddannelse og job.

MIX10 retter sig mod dig der drømmer om at finde din vej i uddannelse. Du kan lide at lære, kan fordybe dig, er nysgerrig og videbegærlig. Du har lyst til at arbejde struktureret, øge dit faglige niveau og få gode studiekompetencer. Men du er også med på at få hænderne op af lommen, ud i praksis og sætte teori om til virkelighed.

MIX10 er en linje i sig selv. Du får et individuelt tilrettelagt forløb for dit 10. skoleår, som du laver sammen med din linjelærer. Derfor vil du opleve, at I som klasse ofte laver noget forskelligt. Til gengæld følges du på ungdomsuddannelserne sammen med elever på de andre linjer.

Skal du i praktik - måske afprøve et par gymnasier eller måske en erhvervsuddannelse? Det lægger du en plan for i vores introduktionsperiode sammen med din linjelærer og UU-vejleder.

Du blander fra følgende erhvervsskoler; EUD Business, SOSU Skolen, EUD Teknisk, EUD Fødevarer/Jordbrug

Du blander fra følgende gymnasier; STX/HF - HHX - HTX eller EUX Velfærd / Business / Teknisk.

Hvis du undervejs bliver afklaret med din uddannelsesretning, så har du også mulighed for at skifte til en af vores to hovedspor, GYM10 eller EUD10.