Har jeg ret til vejledning?

Kan jeg få uddannelsesvejledning i 10. klasse?

Du kan få al den vejledning du vil have. Du skal bare snakke med vi voksne. Alle lærere, alt personale ved en masse om ungdomsuddannelserne - vi arbejder jo sammen med dem året rundt!

Men hvis du ikke er uddannelsesparat når du starter hos os, så har du ret til vejledning fra UU Centeret.

Vi har super dygtige vejledere som kommer på skolen hver uge. Dem kan du aftale en tid med. De har en meget stor viden, og er særlig dygtig til 10. klasse, fordi de både er skole- og ungevejleder. Det betyder, at de har rigtig godt styr på dine muligheder senere - hvis nu du fx afbryder en ungdomsuddannelse eller vil i job i en periode.

I løbet af skoleåret vil du opleve mange aktiviteter bl.a. den obligatoriske projekt opgave OSO der alt sammen er en dele af vejledningsindsatsen. Alle unge der forlader os har en uddannelsesplan med en plan A og plan B.

Vi slipper dig ikke før vi ved, at du er godt på vej i noget andet.