Matematikvanskeligheder?

Har du mere end almindeligt svært ved matematik?

Så har vi en dygtig matematikvejleder på skolen som gerne vil tale med dig. Du vil også blive tilbudt en screening som kan afdække hvilke vanskeligheder der er tale om.

Så vil du sammen med din matematikvejleder lave en plan for, hvad du skal arbejde med, hvordan vi kan understøtte dig på skolen og hvilke hjælpemidler du bør benytte dig af. Den plan kender din matematiklærer også. Du vil også blive prikket til at deltage i nogle af vores kurser i matematik.

Vi ved, at den måde vi lever på kan have stor indflydelse på læring. Derfor vil I også tale om din hukommelse, din koncentrationsevne, kost, motion og trivsel. Meget ofte er det nemlig ting der kan gøres noget ved, som påvirker dine matematikvanskeligheder langt mere end du går og tror.

Det er vigtigt, at du beder om hjælp, træner dig i at sige hvad der er din udfordring og at du aldrig giver op.

Vi har rigtigt gode resultater på skolen med at løfte vores elever i matematik - hvis du vil og har mod på det - så ved vi det kan lykkes.