EUD10

EUD10 - den korte vej i job!

Du tænker på at tage en EUD/EUX uddannelse. Du er interesseret i den korte vej i job, og drømmer om et liv som faglært.

Du kan bruge EUD10 til at blive afklaret, få kendskab til dine muligheder, til at vide hvad du ikke vil, få nye venner, opdage nye sider af dig selv, udfordre dig selv og ikke mindst - få hænderne op af lommen og kom med ud i virkeligheden!

Du skal omsætte teori til praksis - så her du får olie under neglene, skal bygge noget for nogen, prøve nye velfærdsteknologier og måske regne på, hvordan du starter din egen virksomhed.

På EUD10 får du en færdig pakkeløsning med praktisk-teoretisk læring på erhvervsuddannelser. EUD10 er ikke brobygning, som du kender det fra. 9. klasse. Det er faglig undervisning.

Skoleåret er inddelt i perioder med hvert sit fokusområde. Det er erhvervsskolernes undervisere der leder undervisningen. Det betyder, at du følger erhvervsskolernes regler, og og du møder deres ungdomsmiljø.

Der lægges vægt på praksisfaglig og projektorienteret undervisning, og her kan 10. klasse pensum indgå som en del af undervisningen. Du føles altid med klassen uanset hvor I har undervisning og får dagligt besøg af din linjelærer.

Du møder følgende erhvervsskoler: EUD Business, SOSU Skolen og EUD Teknisk.

Derudover har du  mulighed for at komme i praktik. Vi tilrettelægger praktikforløbet sammen med dig, og du er selv med til at finde din praktikplads.