PRAK10

PRAK10 - den korteste vej i job!

Du ved du vil have en EUD uddannelse og det kan kun gå for langsomt!

Du brænder for at komme ud i virkeligheden, du har lyst til at lære, du kommer til tiden, er pligtopfyldende og nysgerrig.

På PRAK10 skal du være rigtigt meget i praktik, mens du går i 10. klasse.

Skoleåret er inddelt i fire fokusperioder. I den første periode skal du lære, hvordan du søger praktik/læreplads, på virksomhedsbesøg, møde en mester, møde lærlinge samt undervises i CV, ansøgninger m.m.. Du skal lære, hvordan du selv skaffer dig en praktikaftale - og så skal du ud og lede efter den!

I de øvrige perioder skal du to dage om ugen i praktik. I tre uger vil du være i praktik en hel uge af gangen. Du er ambitiøs og vil gerne gøre et godt indtryk, for du vil rigtig gerne have, at de laver en forhåndsaftale med dig om en læreplads.

I løbet af din praktik får du jævnligt besøg af vores praktikkoordinator som følger med i hvordan det går og om du trives.

På PRAK10 har du kun dansk, engelsk, matematik og Ja-Tak timer i 10. klasse - resten er praktik.

Vi regner med, at du er ved at være mæt af at gå skole, fordi du ikke kan vente længere med at komme ud i virkeligheden. Der er også plads til et fritidsjob - så ud og søg hvis du ikke allerede har et!

PRAK10 er ikke lønnet praktik, da du er omfattet af statens forsikringer og derfor ikke må modtaget løn.

Lucas fortæller om PRAK10