Skolerejse

Skolerejse kan kun foregå gennem forældres velvillighed og egenbetaling.

Når der arrangeres en skolerejse er det for at give de unge en fælles kultur- og dannelsesoplevelse, som giver dem indsigt i andre leveformer, kultur udbud og erfaringer med at rejse uden forældre.

Vi tilstræber altid, at holde udgifterne på et minimum uden at gå helt på kompromis med ordentligheden. Der udbydes altid en tur med overnatninger og et turprogram uden overnatninger. Så vidt muligt vil den med overnatninger være storby udenfor landets grænser eller i DK. Den uden overnatninger foregår som flere mindre dagsture - herunder muligvis også en heldagstur med tidlig afgang og sen hjemkomst.

Der vil i begge tilfælde skulle påregnes forældre betaling i forskelligt omfang. Dog må rejseudgifterne ikke overstige 2500,-  pr. elev incl. morgenmad. Øvrige måltider skal der påregnes yderligere betaling til da det er den enkelte unge som arrangerer det.

Der indbetales i rater, så man kan spare langsomt op til turen. Det sker gennem Ungdomsskolen Skives hjemmeside. Den unge opfordres til at bidrage fx. via sit fritidsjob.

Ved skoleårets start afgives forhåndstilmelding så vi kan se om der er grundlag for at arrangere en tur.

Der foregår ikke pensum relateret undervisning i den uge, og unge der ikke ønsker at deltage, har mulighed for at være i praktik i den uge.