Det grundlag vi står på

10.Klasse Center Skive er en selvstændig del af Ungdomsskolen Skive. Derfor deler vi den sammen vision og har den samme mission.

Vision

Vi vil have alle unge med.

Mission

Vi lykkes i fællesskab med andre. Med udgangspunkt i den enkelte unges potentialer, skaber vi rammerne for sunde fællesskaber og læringsmiljøer, der styrker den unges kompetencer til aktiv medvirken i et demokratisk samfund. Det gør vi ved at være en kompetent, proaktiv og engageret samarbejdspartner på ungeområdet.

Vi uddanner til livet, uddannelse og job.

På 10.klasse Center Skive betyder det, at vi hver dag arbejder for at den unge:

• kan udfolde sit potentiale, både fagligt, personligt, socialt og i forhold til uddannelse
  • bliver uddannelsesparat, kan gennemføre en uddannelse og være et ordentligt menneske
  • bliver kompetent til livet gennem selvstændighed, anerkendelse, oplevelse af sammenhæng og at kunne ved egen kraft
  • kan tro på sig selv, sin fremtid og være en del af et fællesskab på en ligeværdig måde
  • hver dag møder voksne som vil dem, kan li' dem og tør blive sammen med dem når det er svært
  • kan være medskaber af sunde fællesskaber - for sammen kan vi mere end hver for sig.

Det 10. skoleår hviler på folkeskoleloven.